Frihedslak

Kære Julie!

I går var vi på hospitalet igen, igen. Heldigvis står der ikke længere kræftafdeling over døren, men derimod fertilitetsklinik. Ikke desto mindre giver hospitalet mig stadig en enorm trang til at lægge neglelak. Jo vildere og mere farvestrålende jo bedre.

Hver gang jeg skulle have taget celler ud for at teste for livmoderkræft, skulle jeg tage min neglelak af både på hænder og fødder. Jeg hadede det. Jeg syntes jeg kunne høre hospitalets grå bygninger mumle " Nå så du vil gerne have glitterpink neglelak på? Jamen synd for dig. For du har kræft, og derfor er det os, der bestemmer" Ja der er rigtig gode årsager til, at man ikke må have neglelak på under en operation, og alligevel føltes det som et tab at skulle fjerne min farvestrålende lak - et hak i min frihed.

Når jeg kom hjem, skyndte jeg mig at finde lakkerne frem og smøre et tykt lag frihedslak på mine negle. Og med hvert lag genvandt jeg en smule styr over situationen - og mit liv. Eller sådan føltes det i hvert fald.

Nu har jeg altid neglelak på, selv når jeg bare skal til konsultation derinde. I går var det really Red. Den helt perfekte rigtigt røde. Har den på endnu.

Pas på dig selv.

Kærlig hilsen Nynne


Kommentarer

Populære opslag