August-manifest - opdatering

Kære Julie!

Som jeg skrev om for et par dage siden er jeg ikke særlig god til det med at kramme eventyret. Det går fint nok så snart jeg er på rejse, men i vante omgivelser bliver det hurtigt, ja vante baner. Jeg har det sådan set fint nok med ikke at være typen, der vågner en tilfældig tirsdag morgen og beslutter sig for at købe en enkeltbillet til Zimbabwe, men jeg kunne godt tænke mig at blive bedre til at omfavne hverdagseventyret. Og her har augusts manifest eventyr gennem fødderne, virkelig rykket noget.

Jeg har cyklet, når jeg skulle et nyt sted hen. Det har krævet en hel del kiggen på kort og en del forkerte sving. Det var dybt frustrerende at køre forkert, men føltes også ret sejt, når jeg endelig nåede frem, og så så jeg steder på vejen, jeg aldrig før havde været.

På vores daglige aftentur har vi en sær tendens til altid at dreje til højre. Højst besynderligt og hermed brudt, hvilket bl.a. førte  os en tur forbi de farvestrålende kæmpeblomster i Folkets Park, bygget af skrald


Men det sjoveste har nok været alle de butikker, jeg af en eller anden grund plejer bare at gå forbi.


Den absolutte vinder var en loppemarkeds-butik. En butik i Frederiksborggade, som lejer butikken ud til entusiastiske loppe-sælgere. Her fandt jeg denne sælsomme dukke spærret inde i en glaskugle omgivet af knust glas. Den var ekstremt uhyggelige og ekstremt fascinerende. Det kriblede i mine fingre for at købe den, men jeg var samtidig lidt utryg ved at lukke denne mærkværdige skabning ind i mit hjem. Jeg holdt mig til billedet, men jeg tror, at den har en historie. Skal bare lige finde på den først.



Pas på dig selv kære veninde

Kærlig hilsen

Nynne


Kommentarer

Populære opslag