Mermaids bite

Kære Julie!

Min seneste besættelse er krydderi. Med et enkelt drys af en dåse og et knivspids fra et glas får en ret det der særlige udefinerbare ekstra, som undslipper ens ord. Jeg har troet jeg kunne tale krydderi, men kan nu se, at jeg har haft et sprog som en femårig. Krydderiernes verden er så meget større, end jeg vidste.

I tovehallerne har en af mine yndlingsboder længe været Asas krydderibod, hvor jeg i starten af ferien købte en tur verden rundt i krydderier. Indtil videre har vi været i Indien og Marrokko, og spist med korslagte ben på gulvet, en tur til Frankrig og helt ovre i  Louisiana, hvor de svingende jazzrytmer kommer fra, og hvor maden brænder på tungen.  Jeg er fuldstændig grebet og glæder mig til at smage nye himmelstrøg.

Mit nye yndlingskrydderi er Mermaids bite fra Mill and Mortar ( og det er ikke kun på grund af navnet, selvom navnet selvfølgelig hjælper) En blanding af mynte og citrus,  grøn fennikel, koriander og tre slags tang, og så et bid af chili. Uimodståelig som en havfrue.

Pas på dig selv kære veninde

Kærlig hilsen

Nynne





Kommentarer

Populære opslag