Malebøger for voksne!

Kære Julie!

Jeg ville have forsvoret det. Ja rent faktisk har jeg rynket på næsen og grinet hånligt af den store popularitet op til flere gange. Hvad havde de med kreativitet at gøre?

Og så åbnede jeg for et par dage siden en i papirhandelen og bladrede lidt.

Det var jo egentlig nogle ret fine billeder....
skulle man give det en chance....?
Jeg ville sikkert bare ville blive bekræftet i mine fordomme....
Uh de var godt nok fine....

Og så stod jeg med min første malebog for voksne i hånden. Og ved du hvad? Jeg er fuldstændig bidt af det.

Indtil videre har jeg gjort mig følgende erfaringer (som for det store og hele gælder for al kreativ udfoldelse)

  1. Det er svært (hvilket kom godt og grundigt bag på mig). Balancen mellem kedeligt - med få farver og mange gentagelser - og visuelt rod - med alt for mange farver i rent kaos -  er overraskende  svær at ramme.
  2. Mønsteret bliver altid mere interessant, når du bryder det.
  3. Det er afstressende, men ikke på aften-foran-fjernsynet-måden. Din hjerne er fuldt beskæftiget hele tiden med farvevalg.
  4. Mønsteret bliver dit eget, selvom du ikke har tegnet de sorte streger. Farverne gør mønsteret levende foran dine øjne, og du kan skabe noget der er dit, selvom en anden har sat rammen.

 Pas på dig selv min ven

Kærlig hilsen

Nynne


Kommentarer

Populære opslag