I dag har jeg været gift i fem år

I dag er det fem år siden, at jeg blev gift. Når jeg kommer til at tænke på, hvordan mit liv ville have været, hvis ikke jeg havde mødt min mand, så skynder jeg mig at pakke tanken væk, for den er simpelthen for frygtelig. Jeg kan tusind gange bedre lide den mig, som jeg blev sammen med ham. Han gav mig rum til at gro, vokse og blive mig, og det er jeg ham evigt taknemmelig for.

Du er mit hjem!
Du er min medpirat, på hverdagshavets vilde bølger
Du er det rationelle fyrtårn, som guider mig i land
Du er katten, der leger med min hjernes garnnøgle, så det netop bliver den rette form for viltert.
Du er min guldlokkede ridder
Du er min hånd at holde i i hospitalssengen
Du er min lommelygte i et uigennemtrængeligt tankehav.
Du er min solstråle og medjager af den uimodståelige puslen i græsset.
Du er min medhulebygger og hulebjørn
Du er alt, hvad en lille pige en gang drømte om.
Du er mit hjem




Kommentarer

Populære opslag