Jeg er tilbage, måske klogere

Stress er ikke for pattebørn, så meget kan jeg med sikkerhed afrapportere, men jeg bilder mig også ind, at jeg har lært noget vigtigt:

Regler er godt lige ind til de ikke er det. Jeg er ekstremt god til regler: Vælg dit mål, bryd det ned det ned til konkrete handlinger, omsæt dem til regler, følg reglerne uanset hvad. Spis ikke sukker, løb tre gange om ugen, skriv dagligt etc. Og det virker. Regler er fantastiske, og de bringer dig tættere mod dit mål. Men regler er også farlige. For har du en regel, lytter du ikke til dig selv. Kan det da ikke være meget fint? Jo det kan det sådan set godt, for regler for dig til at gøre de ting, du bør, også når du ikke lige har lyst. MEN de får dig altså også til at gøre ting udover det punkt, hvor du skulle have sagt stop og lavet nye prioriteringer, fordi livet kom i vejen. Mit liv kom i vejen, sygdom kom i vejen, en abort kom i vejen, men jeg lavede ikke om på reglerne.

Så, hvad så. Hvad kommer efter regler? En voldsom afvænningsproces først og fremmest. Vi taler trods alt om 33 års regelrytteri, og mange vaklende babyskridt og fald på numsen i denne mærkværdige regelfrie verden. Men jeg øver mig, øver mig på at gøre hver dag til den bedste dag lige den dag kan blive med mine ønsker og drømme for øje, men også med respekt for, at hver dag er forskellig, og jeg er forskellig hver dag.

Så jeg er tilbage på bloggen, men måske med lidt sjældnere mellem indlæggene end før og med lidt kortere​ indlæg også. OG med nyt navn og nyt layout. Tada. Håber at I kan lide det.

Da jeg besluttede mig for at blogge igen tænkte jeg, at jeg gerne ville en eller anden  i form for forandring.  Forårsrengøring  om du vil. Og så kom jeg til at tænke på abeorkideerne og hvordan de reddede mig fra at blive spist af den grå tristhed. Og det er min håb og drøm, at de vil våge over bloggen og sikre, at jeg og måske også dig er uden for den grå tristheds kløer.



Konkret fortsætter bloggen med at være er aftryk af indersiden af min hjerne. Fair warning. Så flytter de små historier ind på bloggen og så vil jeg øve mig på også at skrive anbefalinger til ting, der rør eller begejstrer mig. Det håber jeg, at du vil finde brugbart.

Velkommen til abeorkide. Jeg håber, at du vil læse og snakke med.

Kærlig hilsen

Nynne

Kommentarer

Populære opslag